Search
en

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Zahnriemenrad demontage | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik (OEM)
    Hi.


    Kann mir jemand sagen wie ich das Zahnriemen Rad von der Kurbelwelle runter bekomme ?


    Ich denke mal das ist wie die Riemenscheibe einfach nur Drauf gesteckt (so siehts zu mindest aus).


    Aber ich krieg das zum verrecken nicht ab.


    Abzieher keine chance und durch die Zwei Gewinde bekomme ich das Rad mit Schrauben rein drehen auch nicht runter.


    Vielleicht kennt hier ja einer das Problem und hat fix ne Antwort. Sonst bekomme ich die Kurbelwelle ja leider nicht raus.


    Gruß Johannes