Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Trotz BPU kaum mehr Leistung | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Tuning
    winder DrIvEr
    Hallo Leute,

    ich habe ein Problem und zwar hab ich im Winter auf BPU umgebaut, und zwar mit folgenden Teilen :

    großer Ladeluftkühler
    Pierburg Pumpe
    2 Decat - Downpipes (erste 2,5´´, zweite 3´´) , mit 130mm 100 Zeller Metallkat (in der 2ten Downpipe)
    60mm Restrictor Ring
    Apexi Luftfilter mit Airbox
    Ldedruck ist ca. bei 1 bar (erst 0,90, dann geht er hoch auf 1,05)
    Zündkerzen NGK BKR7E

    0-200 16sec J-Spec Automatik

    Das eigentliche Problem ist, mein Kollege fährt ohne Kat mit 50er Restrictor Ring mit nem Greddy profec B-Spec 2 auf 0,94 bar und zieht mir davon, was kann das nur sein ?
    Alleine schon der LLK müsste doch einen merkbaren Unterschied machen oder nicht ?

    Alle Schellen am LLK sind mit 19mm Gelenkbolzenschellen befestigt, eine Undichtigkeit hiervon schliesse ich mal aus.


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