Supra generations

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    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Supra SZ auf Turbo umbauen? | Forum

    wellenbrecher
    Hallo zusammen,

    gibt es Erfahrungen die N/A Supra mit einem Turbo umzurüsten?

    Ehrlich gesagt liegt meine Preisgrenze für ein Spassauto bei 20k, ich denke dann wirds wohl eher eine N/A werden die ich ja noch umbauen lasse kann...

    Gibt es da schon Firmen die sowas gemacht haben, bzw. anbieten?

    Ist der Motor von der N/A zum TT grundlegend anders oder ist die Basis gleich?

    Danke für Eure Hilfe,

    Grüsse,

    Daniel
    Chris Driver
    Das Thema hatten wir schon mal. Schau mal hier oder benutze mal die Suche :blush:

    Aber so oder so: Lass den Gedanken stecken!!!
    Japanfanatic DrIvEr
    Ja, kauf dir lieber gleich ne Turbo, das kommt günstiger.
    SupraUK
    Verdichtung ist z.b. nicht gleich, sowie diverse andere Dinge, lass es sein...
    BlueW
    T60 3" inlet turbo (1.15AR hot, .60AR Cold) (just clears the dist on non VVTi GE motors - you will need to weld a v-band clamp half on)
    12x24x3" polished aluminum front mount intercooler
    2JZ-GE polished 300 series stainless manifold, fully braced
    JUN style 40mm wastegate
    polished 300 series stanless dump tube
    XS Power Red blow off valve
    3" v-band clamp
    3" v-Band down pipe
    braided oil supply line, high temp drain lines & flanges
    gaskets

    1700€ für den Umbaukit.brauchst noch nen Luftfilterpilz und ein paar kleinteile und dichtungen.
    McGregory Owner
    Steuergerät muß auch noch rein.
    Eine Non Turbo hat auch 330er Düsen wenn ich mich nicht irre. 300 PS sind also quasi das maximum was man mit dem turbo rausholen kann.

    Also Fuelupgrade ...

    Und wie anderswo bereits egschrieben. Es gibt keine Kolbenbodenkühlung.
    BlueW
    Steuergerät ist ja klar.Mehr als 300 geht auch nicht.Sorry viel mehr.Mehr geht schon!
    Wollt nur zeigen das es günstig möglich ist!
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