Supra generations

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    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    single supra vs gallardo superleggra auf der rennstrecke | Forum

    Spoony
    www.youtube.com/watch?v=kzyMNfqaVg8&feature=channel_page

    hier isser auch nochmal in 8:15 um die nordschleife

    www.youtube.com/watch?v=pimMAmznE3c

    hier die specs:

    Thanks for all the positive replies guys, i expected at least 1 or 2 wiseguys to say "the lambo driver wasn`t trying" ,
    To answer a few questions,
    Spec is phr2+ turbo running 520fwhp @1.4bar, was running 1.3 on the lambo session so around 500hp,
    Nothing special in the suspension department, kyb agx dampers on j-spec springs with a decent geo setup.
    I will update my garage and list everything else ive done.

    When you say stripped out ive only changed my front seats and took out the backs but ive fitted a cage which must put the weight back in, i was running 1,3 bar so around 500fwhp (flywheelhorsepower, also motorleistung!!!).

    zu den bremsen:

    I am surprised the uks perform that well, you seemed to be out braking him most of the time, probably more to do with your driving technique though I guess..?

    The brakes were strong all day.

    also normale eu spec bremsen, beide sitze vorne getausch und die rückbank raus in punkto gewichtsersparniss

    naja, nur schnell gradeaus so ne supra, ne :grinning:

    AustrianSupra Owner
    Original geschrieben von: Spoony
    [URL]

    ...... beide sitze vorne getausch und die rückbank raus in punkto gewichtsersparniss



    Und Käfig rein, was das Gewicht locker wieder reinbringt, das er ausgeräumt hat :wink:
    Spoony
    sobald er mal ein paar mehr daten rausrückt poste ich die euch.
    reifen sind wohl 18" toyo r888 und er hat nur andere pads auf den eu spec bremsen. das auto selber ist ne uk spec, also wie eu spec nur ohne targa :wink:
    Don Driver
    Gibt noch mehr Videos von ihm: Video 2
    Wenn ich richtig gesehen habe, hat er sogar einen Beifahrer dabei.

    Video 3: Porsches stehen im Weg...
    Benu Insider
    ist n klasse video.......aber der leggera ist ja auch ne richtige fahrmaschine,.....
    Spoony
    mich hats richtig gefreut. ich kann dieses ständige gelaber "jaja, supra, zum gradeausfahren toll aber um die kurven geht die ja gar nicht" nicht mehr hören. meistens von leuten die nichtmal ne supra gefahren sind :rolleyes:

    hier mal gegen nen porsche turbo:

    www.youtube.com/watch?v=QQ-O8g4_Gpk&feature=channel
    AustrianSupra Owner
    Ich kann bestätigen, dass unsere Kisten sehr gut liegen...auch in den Kurven.

    Da kanns schon mal passieren, dass man eine C6 Z06 mit Rennfahrer an Bord in Kurven
    so bedrängt, dass dieser nur noch durch die Antischleuderelektronik vor dem Abflug gerettet wird.
    Ich war damals selbst überrascht wie gut mein doch recht schweres Baby da unterwegs war.... :sunglasses:
    Von den Geraden red ich gleich gar nicht :wink:
    Spoony
    das video ist das geilste, gegen den ringmini. das ende ist lustig :grinning:

    www.youtube.com/watch?v=oNVtoMQw3k0&feature=channel
    Japanfanatic DrIvEr
    Der gute Mann kann aber auch fahren!
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