Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Ladedruck trotz 2" Restrictorring 1,4Bar | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Tuning
    SupraMax Owner
    Laut den vielen Themen die ich bereits über BPU hier lesen konnte, muss ich trotzdem die Frage stellen, ob mehrere bereits das Thema hatten, dass trotz Restricotrring der Ladedruck über 1,2Bar geht?

    Verbaut sind ein 100Zeller Metallkat in einer 2,5" Abgasanlage.

    Japanfanatic DrIvEr
    Turbos serienmäßig? Wastegate serienmäßig? Wastegate freigängig oder evtl. verklemmt?
    SupraMax Owner
    J-Spec-Turbos serie - Westegates sind auch Serie.
    Ist es richtig, dass der Ladedruck nur über das erste Wastegate gesteuert wird?
    Japanfanatic DrIvEr
    "SupraMax" schrieb:

    J-Spec-Turbos serie - Westegates sind auch Serie.
    Ist es richtig, dass der Ladedruck nur über das erste Wastegate gesteuert wird?


    Richtig. Das zweite WG ist das Exhaust Bypass Valve
    http://97supraturbo.com/Tech%20Stuff%202007/Turbo%20Parts%20Locations.JPG
    Funktioniert im Grunde umgekehrt wie ein WG: http://www.mkiv.de/artikel/ueber-toyota-supra-jza80/sequentielle-turboaufladung/
    Hast du mal die Freigängigkeit deines WGs geprüft?
    SupraMax Owner
    Hast du einen fachmännischen Trick, wie man die Freigängigkeit prüfen kann?
    Japanfanatic DrIvEr
    "SupraMax" schrieb:

    Hast du einen fachmännischen Trick, wie man die Freigängigkeit prüfen kann?


    Am Gestänge ziehen, Druckluft auf die Druckdose
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