Das Treffen der Generationen

    Die Toyota Supra Community für alle Supra Generationen

    Toyota Supra A90

    Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.

    Toyota Supra MKIV

    Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.

    Toyota Supra MKIII

    Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.

    Celica Supra (MK2)

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    2000GT & Supra MK1

    Der von Frühjahr 1978 bis Sommer 1981 gebaute erste Supra wurde noch als Spitzenversion der Celica zuerst in Japan und später in den USA angeboten.

    Die 50 besten Sportwagen aller Zeiten | Forum

    Gery Owner
    www.ridelust.com/the-50-best-sports-cars-of-all-time

    37. TOYOTA SUPRA MARK IV
    http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/Toyota-Supra_1996_1280x960_wallpaper_01-500x375.jpg

    Based off the Celica platform, the Mark IV Supra was a more performance oriented car than previous versions. Utilizing a Sequential Twin Turbo configuration similar to the RX-7, the Supra was capable of 0-60 runs of 4.6 seconds and a top speed in excess of 170mph, all very impressive stats for the mid-’90s. What was most impressive, though, was the durability of the 3L 2JZ-GTE Inline 6. These cars were capable of pavement-pealing 800 to 1000 horsepower figures without major modifications, and as such the Supra developed its own cult following within the tuner market, and remains one of the most highly sought after Japanese sports cars in history. You want one? Good luck finding one unmolested (though it would probably be worth your time to look).
    Benu Insider
    300zx und s2000 vor der supra? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

    m3 vor einer zr1.....

    300zx lief etwa so gut wie mein grossvaters john deree :grinning:

    was ist denn das für eine scheisse?
    ReDLineMKIV Owner
    Benu, ich glaube dass es sich nicht um eine Rangliste handelt... sont wäre wohl ein Gumpert, v12 Dbs oder Ferrari auch weiter vorne!
    STEFF84 Driver
    Original geschrieben von: Benu
    300zx lief etwa so gut wie mein grossvaters john deree :grinning:


    Benu ich weis nicht was du hast? Meine 2 liefen gut! :grinning:
    Gery Owner
    Original geschrieben von: ReDLineMKIV
    Benu, ich glaube dass es sich nicht um eine Rangliste handelt... sont wäre wohl ein Gumpert, v12 Dbs oder Ferrari auch weiter vorne!

    Genau. Benu, Einleitung lesen und verstehen... :stuck_out_tongue:
    Eine so subjektive Liste sorgt natürlich immer für Kontroversen.
    Der 300ZX hat so weit vorne meiner Meinung nach auch nichts verloren, erreicht er doch niemals die Klasse eines Supras oder NSX.

    1. This is a list of the best Sports Cars of all time. Not performance cars. Not the most beautiful cars. Not the best selling or most popular cars. Sports Cars.

    2. A Mustang, an M5, and a Mini are not technically defined as Sports Cars. A Sports Car is a performance focused vehicle with two doors and usually two seats, although 2+2 configurations are acceptable beneath the subcategory of luxury-minded vehicles called GT (Gran Touring) cars. Believe me, we wanted desperately to have a Mustang whoop up classic Ferraris on our list, but it just wasn’t feasible, or fair. And if muscle cars can’t do it, neither can your hot hatches and performance saloons.

    3. There are many highly deserving cars of such a distinguished pedigree that we could arguably include two or three (or four) specific iterations of the same make and model. But in the interest of including the widest range of cars, and not shamelessly plugging one specific fan-club, we’ve not ranked individual production years. Nor have we included highly successful successors to (all) of our picks, much for the same reason. If we did, let’s just say, every Ferrari between the 250 and the 599 would be on our list.
    Gery Owner
    Nochwas zu 300ZX vs Supra MKIV:

    In der Car&Driver Ausgabe von 1993 (Link) steht geschrieben:
    "It is fast, but it is not a pure sports car like the RX-7. And it offers neither the styling, the luxury nor the prestige of the 300ZX"

    In einer 2005er Ausgabe von C&D schreibt der Chefredakteur:
    "(...) in retrospect, the authors here at C&D wish we never said half the
    shit we did in that mag about the prestige of a Supra compared to a 300ZX (...)
    "

    :grinning: :grinning:
    WongFajHong Insider
    Original geschrieben von: Gery
    Nochwas zu 300ZX vs Supra MKIV:

    In einer 2005er Ausgabe von C&D schreibt der Chefredakteur:
    "(...) in retrospect, the authors here at C&D wish we never said half the
    shit we did in that mag about the prestige of a Supra compared to a 300ZX (...)
    "

    :grinning: :grinning:


    Das sagt wohl alles aus. Dumbasses! :blush:
    Oxwall Community Software