Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Ölverlust | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik
    Peter10654
    Mal ne kurze Sache... Wird vielleicht im deutschen MKIV Forum auch schon jemand gehabt haben.

    Ich habe nen üblen Ölverlust. Dachte erst, es ist die Ölwanne und hab die neu abgedichtet. War es aber evtl. nur zum Teil.

    Jetzt ist es so. Wenn ich ganz normal fahre, ist gar nichts, aber wenn ich richtig Stoff gebe riecht es auch nach Öl und in der Nähe vom Zahnriemen kommt ne Menge Öl. Ist sogar so, dass ich dann nach dem Abstellen ne richtige Lacke habe.

    Könnte das der bekannte Kurbelwellensimmering sein oder vielleicht doch was anderes ?? Das Öl ist sogar relativ hoch in höhe der Servopumpe aber kann natürlich auch sein, dass es da hinspritzt.

    Will mir halt keine Arbeit umsonst machen. Was denkt ihr?

    Und was ist denn für den Kurbelwellensimmering alles wegzubauen ?? Ölpumpe auch ??

    Peter
    Oxwall Community Software