Supra generations

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    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Best rendering of new Toyota Supra | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK5 » Technik
    vb22
    Working together with an "insider", SupraMKV.com has produced this rendering.



    McGregory Owner
    Looks really awesome! :heart_eyes:

    I'm excited about new informations of the new Toyota Supra at the Tokyo Auto Show this month.

    McGregory Owner
    http://carsalsobikes.com/2017/10/13/new-toyota-supra-latest-2018-sports-car/
    tuanc

    New renderings








    marco Insider

    Wenn man sich den letzten getarnten Supra so anschaut, könnte der blaue relativ nahe hinkommen ?!


    McGregory Owner
    Find ich auch. Etwas skeptisch bin ich aber bei den Seiteneinlässen, wie es auf den neusten Prototypen-Fotos zu sehen ist.

    Wie bei der MK4 würde dies durchaus Sinn machen. Z.B für die Kühlung der Bremsen, Differenzial oder ggf Griebe, aber so positioniert an den Türen? Dies macht es vor allem dann auch bei der Abdichtung gegen Regenwasser sicherlich kompliziert in der Konstruktion
    marco Insider

    Beim GR Supra Racing Concept sieht man das der Einlass nur eine aufgesetzte Blende ist. Die Türdichtung ist dahinter. Da beim Concept ja Carbontüren verbaut sind kann man auch schlecht sagen ob die Seiteneinlässe beim Serienauto irgendeine Funktion haben werden. Machbar wäre es auf jeden Fall. Da müssen wir einfach abwarten.


    tuanc

    New rendering


    If the fake vent panel is blended into the door.


    tuanc

    New ones




    McGregory Owner
    Looks great
    Alois Insider
    It rally looks great but it also looks very small. I'm afraid that people who are 1.90m tall have no space for there legs and head ?
    tuanc

    I think its about the same height as the old Supra.

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