Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Zündungskontakte - benötige Hilfe | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik
    Xarji Driver
    Hallo.

    Es geht darum das ich 12V constant, IG1 Out und IG2 Out am Zündungsstecker im Fahrerfussraum abgreifen muss.
    Jetzt hab ich überall im internet gesucht und diese Harness für den Einbau des Turbotimers werden an den großen Stecker im Bild unten zwischengesteckt. Also gehe ich ja mal davon aus, das auch dort die Kabel sind die ich suche. Jetzt hab ich im internet nach einer Pinbelegung gesucht und das hier gefunden:

    Constant 12V+ White Ignition Switch Harness
    Starter Black/White Ignition Switch Harness
    Ignition Black/Yellow Ignition Switch Harness
    Ignition 2 Black/Orange Ignition Switch Harness
    Accessory Pink/Blue Ignition Switch Harness
    Tach Black Check Connector, Driver's Shock/Strut Tower
    Brake Switch Green/White Brake Switch
    Trunk Pin n/a Works with Dome Light
    Parking Lights Green Driver's Kick Panel
    Head Lamp Purple/White (-) And Green/Red (-) at Steering Column
    Factory Disarm Purple/Yellow (-) Driver's Kick Panel
    Door Trigger Red/White (-) Driver's Kick Panel
    Door Lock Green/Yellow (-) Driver's Kick Panel
    Door Unlock Blue/Black (-)
    Horn Wire Blue/Red (-) Steering Column

    http://img534.imageshack.us/img534/579/004gz.th.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    Wie man aber auf dem Foto erkennt, ist in diesem Stecker kein Kabel mit der Farbkombination Schwarz/Orange

    Die Description ist aber von den Prefacemodellen. Ich hab ja Facelift. Da das IG1 Kabel (Schwarz/gelb) ja ein 2,5mm dickes Kabel ist, liegt es ja nahe, das das IG2 Kabel es auch sein muss.

    Meine Frage ist jetzt, weiß jemand welches Kabel das IG2 ist. Und ob ich mit meiner bisherein Theorie richtig liege? und weiter wie ich das am besten durchmessen kann welches Kabel das IG2 ist? (wofür steht IG2, also welche aktion löst es aus?) Oder kann ich es einfach per Durchgangsprüfer von der ECU her messen?

    PS: Ich möchte kein Harness verbauen, aufgrund Zeit (lieferzeit) und unnötige kosten :p

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