Supra generations

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    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Welcher GT 28 | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Tuning
    MrMagou Driver
    Kann mir jemand sagen welcher GT 28 inkl. Verdränger am besten geeignet ist um die Serientwins zu ersetzen?
    bzw was bedeuten die verschiedenen Abkürzungen dahinter?
    Leistung soll dann so bei 600PS liegen. Und es soll kein Single werden.

    Dankeschön
    Gery Owner
    Soll es für die originale TT-Abgasseite sein?

    Wenn ja, warum den Kopf zerbrechen und nicht PnP-Lösungen anstreben wie:
    a) SpeedForSale
    b) Upgrade-Lader aus D-Land
    Benu Insider
    "Gery" schrieb:

    Soll es für die originale TT-Abgasseite sein?

    Wenn ja, warum den Kopf zerbrechen und nicht PnP-Lösungen anstreben wie:
    a) SpeedForSale
    b) Upgrade-Lader aus D-Land


    Ich möcht mal nen vergleich haben zwischen den von gregor aus D und den Speeforsale bei selbem Ladedruck und sonst den selben Modifikationen....

    MrMagou Driver
    "Gery" schrieb:

    Soll es für die originale TT-Abgasseite sein?




    Nein Krümmer wird gebaut. Ich suche Lader die untenrum gleich Druck aufbauen. Und mich verwirren die ganzen Abkürzungen.
    MrMagou Driver
    Kennt sich niemand mit den Abkürzungen aus???
    Deleted user Driver
    schreib mal die genaue bezeichnung mit allen daten.. dann können wir alles zelegen und dir gut erklären was alles zu bedeuten hat.. :wink:
    MrMagou Driver
    "caligo" schrieb:

    schreib mal die genaue bezeichnung mit allen daten.. dann können wir alles zelegen und dir gut erklären was alles zu bedeuten hat.. :wink:

    Weiss du wieviele das sind:grinning:
    aber hier ist ein link...

    Turbozentrum Berlin
    Gery Owner
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/gt_basics.html
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_systems_tech_center.html


    A Guide To Garrett’s "GT" Model Numbers

    GTXaabbcc:

    GTX refers to next generation aerodynamics. The GTX line is visually differentiated from the GT line by the GTX compressor wheel which features 11 full blades with no splitter blades.
    Positions "aa" refers to the frame size of the turbine wheel inducer.
    For example the "GT28" in "GT2860RS" refers to its turbine wheel frame size family. All GT28 units use a turbine wheel with 53.85mm inducer diameter
    As a rule of thumb, the larger the number, the larger the turbine wheel.
    Positions "bb" designate the compressor wheel exducer (major) diameter in millimeters
    The "60" in the GT2860RS example above has a 60mm compressor wheel exducer diameter.
    Note: Wheel sizes 100mm and over omit the "1" (hundreds digit)
    Example: the 02 in a GT4202 refers to its 102mm compressor wheel exducer diameter
    Positions "cc" may be used to designate special features of a particular turbocharger where applicable
    Example: GT2860RS
    "R" = this is a Ball Bearing unit
    "S" = used for units which require some differentiation from units in the same family
    Compare a GT2860R to a GT2860RS. While both are ball bearing and externally similar, the GT2860RS is better suited for higher-flow applications than the GT2860R. In this case, the S reflects the higher-flowing nature of the GT2860RS



    Ein interessanter Supra-Aufbau mit 2x GT2860, rund 600rwhp und genialer Motorcharakteristik wäre der hier (um sich ein paar Ideen zu holen):
    http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?594840-Twin-GT2860-s-Twin-Tial-WG-s-and-BOV-s-on-all-V-band-moded-HKS-twin-manifolds&highlight=
    MrMagou Driver
    Super danke Gery.
    fastby4 Driver
    Das ist aber das HKS Twin Kit mit kleineren Garretts und einen 3,4 Liter Stroker Motor:wink:

    MFG Thomas


    Ein interessanter Supra-Aufbau mit 2x GT2860, rund 600rwhp und genialer Motorcharakteristik wäre der hier (um sich ein paar Ideen zu holen):
    http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?594840-Twin-GT2860-s-Twin-Tial-WG-s-and-BOV-s-on-all-V-band-moded-HKS-twin-manifolds&highlight=
    Oxwall Community Software