Search
en

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Temperaturprobleme | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik (OEM)
    Ich stand heute auf der A9 bei 45 grad in einem 15 km Stau. Es ging im Stop and Go vorwärts. nach 1h und 10km ging die Temperatur plötzlich kurz vor rot.
    Ich dachte mir fährst mal auf den Standstreifen und lässt ein bisschen Abkühlen.
    Als ich die Motorhaube aufgemacht hab sprudelte das Kühlwasser aus dem Überlaufbehälter auf die Strasse.
    Ich hab eine geraucht und bin dann weiter. Danach blieb die Temperatur im normalen Bereich.

    Jetzt meine Frage.

    Kommt das offene System bei extremen Temperaturen an seine Grenzen?
    Ich bin zwar kein Umwelt Fan, aber das das Kühlwasser auf die Strasse läuft muss ja auch nicht sein.