Supra generations

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    Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Original Bov | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Tuning
    Rasim Owner
    Hi

    Wieviel Ladedruck verträgt das Originale Bov?

    Das Thema wurde sicher schon behandelt aber habe nichts gefunden sorry.

    Gruss Rasim
    STEFF84 Driver
    Ja das wurde schon vor langer Zeit mal bequatscht.. :unsicher:
    Bin nicht sicher. Aber sicher ist, das Maximum was du aus den ori Ladern rausholen kannst! :heart_eyes:
    Rasim Owner
    Original geschrieben von: STEFF84
    Ja das wurde schon vor langer Zeit mal bequatscht.. :unsicher:
    Bin nicht sicher. Aber sicher ist, das Maximum was du aus den ori Ladern rausholen kannst! :heart_eyes:


    Ah Ok.. indemfall 1 - 1,2 bar ohne Probleme?
    Carsten Insider
    Overboosting - easy to achieve if you remove the cats and put on a HUGE diameter exhaust system, say around 85-90mm in diameter and have good free flowing mufflers. Boost can run away and you will get 25+psi and very quickly destroy your engine. The reason for this is that the Mkiv TT Supra only has one wastegate, which is on the #1 turbo (the front one) and its only 20mm in diameter which is no where near large enough when you install a very free flowing exhaust system.

    Vielleicht hilft es ETWAS. Wie viel Bar genau das Ding aushält kann ich leider nicht genau sagen.
    Nur für BPU (1-1.2 Bar) reicht es aus. Auch die export
    Rasim Owner
    Original geschrieben von: Carsten
    Overboosting - easy to achieve if you remove the cats and put on a HUGE diameter exhaust system, say around 85-90mm in diameter and have good free flowing mufflers. Boost can run away and you will get 25+psi and very quickly destroy your engine. The reason for this is that the Mkiv TT Supra only has one wastegate, which is on the #1 turbo (the front one) and its only 20mm in diameter which is no where near large enough when you install a very free flowing exhaust system.

    Vielleicht hilft es ETWAS. Wie viel Bar genau das Ding aushält kann ich leider nicht genau sagen.
    Nur für BPU (1-1.2 Bar) reicht es aus. Auch die export


    Da ich bis ende Jahr eine Ladedruckerhöhung anstrebe ist das wichtig für mich, denn ich habe immernoch das Originale Bov :wink:

    Danke Carsten
    Chino Driver
    In dem englischen Text ist doch vom Wastegate des Turboladers die Rede... und Rasim frag doch nach dem Schubumluftventil. Wo sitzt das überhaupt bei der MKIV original ?
    Hefti2 Driver
    Ist zwar sicher nicht optimal bei BPU das originale Schubumluftventil zu nutzen, aber es funktioniert.
    Besser wäre eventuell parallel dazu ein zweites offenes zu fahren oder den HKS Kit einzubauen.

    Und richtig: In dem englischen Text ist nur vom Wastegate die Rede.
    Carsten Insider
    Nonsense was posted here
    Carsten Insider
    Hab mich selbst rein gelegt :pensive:
    Ne das wastegate sitzt, wie auch in der Anleitung beschrieben am 1. Turbo
    Japanfanatic DrIvEr
    Original geschrieben von: Chino
    In dem englischen Text ist doch vom Wastegate des Turboladers die Rede... und Rasim frag doch nach dem Schubumluftventil. Wo sitzt das überhaupt bei der MKIV original ?


    www.mkiv.de/uploads/artikel/motor/export.jpg

    Das schwarze runde Ding rechts neben dem Schlauch, der von den Turbos zum LLK führt.
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