Search
en

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    JSpec MT - Motor Dichtungen | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik (OEM)
    Moin,

    ich habe eine 94er Jspec GTE mit dem V160, die Lady hat z.Z. 170tkm runter.
    Der motor ist noch Komplett OEM und hat nur nen SLD drin.

    ich bin grade dabei die vordere Kurbelwellendichtung zu tauschen und im selben zug die Kurbelwellenriemenscheibe, Zahnriemen und den Serpentinenriemen.
    Sollte ich die Nockenwellendichtungen und den Zahnriemenspanner ebenfalls tauschen?

    Bin noch recht unerfahren was die Thematik angeht, darum wollte ich euch mal fragen welche Erfahrungen ihr damit gemacht habt bzw. was ich noch erneuern sollte.

    MfG Wally