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    Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.

    Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.

    Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    Der von Frühjahr 1978 bis Sommer 1981 gebaute erste Supra wurde noch als Spitzenversion der Celica zuerst in Japan und später in den USA angeboten.

    Biete: MAP ECU / MAPECU | Forum

    Position: Forum » Supra MK4 » Biete
    Biete hier eine MAP ECU 1 an !


    Da meine Non Turbo Ecu mit Karman Vortex arbeitet und ab 550er Einspritzdüsen Probleme macht und ich ein gutes Stück größere Düsen fahren möchte muss ich sie leider wieder verkaufen und mir ein AEM EMS zulegen :pensive:

    Mit den TT Ecu's gibt es diese Probleme nicht !!!


    Es ist die Map Ecu die BlueW angeboten hatte...hier die originale Beschreibung von ihm....


    Wurde nichz gefahren,nur bespielt und eingebaut ums Auto zu starten.
    Neupreis mit Versand und Zoll ist irgendwas um 450€
    Inclusive neuem Sendsor(nie eingebaut)
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    MAP-ECU - Manifold Absolute Pressure Electronic Control Unit
    The MAP-ECU (Manifold Absolute Pressure Electronic Control Unit) is
    designed to provide two main functions:

    Removal of the stock air flow meter (hotwire, flap, and Karman-Vortex style) and conversion to speed-density (MAP) based tuning.
    Complete control over your OEM ECM fuel table by tuning the air flow signal traveling to the ECM, allowing you to install larger injectors, forced induction, or other major engine modifications.


    The MAP-ECU kit includes: MAP-ECU, loom, PC CDROM software, 2 metre serial cable, air temp sensor and manual in PDF format.

    The MAP-ECU(2) works on most Domestic and Imports, e.g. Alfa Romeo, BMW, Porsche, Toyota, Lexus, Mitsubishi, Nissan, Infinity, Honda, Acura, Subaru, Mazda, Proton, Hyundai and most other late model fuel injected vehicles using most major types of air metering systems (hotwire, flap, and Karman-Vortex) found in use today. It can be installed on any 1-16 cylinder engine in less than an hour, and completely replaces the restrictive factory air meter.


    'No special fitting kits or special adaptors are required'

    The benefits include:

    More horsepower and torque by removal of the restrictive factory air meter.
    The ability to use the stock ECM to control larger fuel injectors and/or performance upgrades
    Retains the daily driveability of the stock ECM usually sacrificed with a full aftermarket engine management upgrade.
    Built-in manifold pressure sensor capable of reading up to 30 PSI boost pressure.
    Real-time tuning using Windows® based MAP-CAL software supplied with the unit.
    High-resolution 374 point table (0-8000 RPM and -10 to 30 PSI) allows fine tuning for performance and driveability.
    Built-in display and logging of key engine parameters such as RPM, Throttle Position, Boost Pressure, and Airflow.
    On-board support for display and logging of popular aftermarket wideband Lambda sensors/controllers.
    On-board programmable NOS window activation switch can also be used to turn on other accessories at set RPM/PSI points.
    Simple piggy-back installation only requires 5 wires to operate with no major re-wiring of OEM components.


    300,-€ inkl. Versand !