Das Treffen der Generationen

    Die Toyota Supra Community für alle Supra Generationen

    Toyota Supra A90

    Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.

    Toyota Supra MKIV

    Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.

    Toyota Supra MKIII

    Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.

    Celica Supra (MK2)

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    2000GT & Supra MK1

    Der von Frühjahr 1978 bis Sommer 1981 gebaute erste Supra wurde noch als Spitzenversion der Celica zuerst in Japan und später in den USA angeboten.

    Greddy hat keine Knete mehr... | Forum

    Position: Forum » Supra MK4 » Tuning
    Suprano
    So wie es aussieht ist Greddy pleite ...

    Trust (Greddy) Declares Bankruptcy

    Japan’s largest credit research company Teikoku Databank announced that automotive parts manufacturer Trust filed for bankruptcy on September 10th, 2008. Trust also known abroad as Greddy is reported to be approx US$60M in debt.

    In February 2008, Trust reported declined annual sales of US$53M. Loan payments totallying US$43M became a burden and was forced to file bankruptcy to the Tokyo District Court.

    Trust was founded in 1976 and employs 190 workers producing exhausts, springs, turbo chargers and car electronics. A US subsidiary, Greddy Performance Products was founded in 1994 to expand overseas sales. In 1998 Trust reported annual sales of US$80M but since then sales had been declining.

    People have been telling me all morning about this. Taro at GT Channel sent me the details. Ouch is all I can say. On the flip side, there’s plenty more of the pie for everybody else now. Who will take advantage of this? HKS? (probably) Apexi? (possibly) Power Enterprises (maybe) Blitz? (na…). Good luck to Greddy if they plan on restructuring. Greddy is responsible for the growth of the US tuning market in a big way with their CARB legal turbo kits and stuff, but I hope they stop polluting the tuning world with dumb ass piggybacks though…
    Oxwall Community Software