Search
en

Im Juli 1993 kam die vierte und bisher letzte Generation des Supra auf den Markt (Modellcode JZA80), die bis August 2002 gebaut wurde.

Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.

Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert. Auch sie war immer noch als Derivat des Celica Liftback erkennbar, hatte aber mit den neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

Der aus dem James Bond Film bekannter 2000 GT wird von der Supra Community aufgrund des Reihen 6-er und der Coupe Form als der UR-Supra gesehen.

Kolben und Pleuel Gewichte | Forum

Topic location: Forum home » Supra MK4 » Technik (OEM)
Carsten Insider
Sep 6 '10
Bestimmt für einige hier interessant:

Pistons

STOCK - 86mm / 8:5:1 / Piston 407g / Pin 132g / Rings / Clips / Total Weight

Mahle - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 319g / Pin (.197" Wall) 103g / Rings 20g / Clips 2g / Total Weight = 444g

Manley - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 355g / Pin (.150" Wall) 106g / Rings 20-25g / Clips 2g / Total Weight = Approx 485g

Probe - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 335g / Pin (.126" Wall) 65g / Rings 20-25g / Clips 2g / Total Weight = Approx 425g

Wiseco - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 334g / Pin (.157" Wall) 112g / Rings 25g / Clips 3g / Total Weight = 474g -or- 494g w/.197" Pin Upgrade

Arias - 86.5mm / 8:9:1 / Piston 355g / Pin / Rings / Clips / Total Weight

JE - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 330g / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Toda - 86mm / 8:6:1 / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

HKS - 87mm / Comp? / Piston 384g / Pin 112g / Rings / Clips / Total Weight

CP - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 322g / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Crower - 86.5mm / 8:5:1 / Piston 338g / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Titan Street - 86.5mm / Comp ? / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Titan Ultimate - 86.5mm / Comp ? / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Titan Billet - 86.5mm / Comp ? / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Greddy / Grex - 86.5mm / Comp ? / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Tomei - 86.5mm / Comp ? / Piston / Pin / Rings / Clips / Total Weight

JUN C Series (Cosworth) - 87mm / Comp ? / Piston 343g / Pin 104g / Rings / Clips / Total Weight

JUN W Series (Wossner) - 86.5mm / 8:0:1 / Piston 362g / Pin / Rings / Clips / Total Weight

Arias 86.50mm 355g

Arias 87.00mm 362g

CP 86.50mm 322g

Crower 338g Bore: 3.405, +.020 - Comp: 8.5:1

HKS 87.00mm Forged 384g Pin 112 Grams

JE 86.50mm Forged 330g na

JE 87.00mm Forged 333g na

JUN C Series (Cosworth) 87.00mm 343g Pin 104 Grams - Cosworth part# PA1737

JUN W Series (Wossner) 86.50mm 362g OE Comp 8.5:1 - Wossner Comp 8.0:1 - Wossner Part# K9057D050

JUN W Series (Wossner) 87.00mm 362g OE Comp 8.5:1 - Wossner Comp 8.0:1 - Wossner Part# K9057D100

Mahle 87.00mm 332.5g Pro Series Pistons

Stock 86.00mm 407 Grams

Rods

STOCK = 761g with OEM Bolts

K1 = 562g with 3/8" ARP2000 / Approx 566g with 3/8" Custom Age 625 / Approx 568g with 3/8" MP35N (like Carrillo's "Carr":wink:

Manley H Beam = 552g with 3/8" ARP2000 / Approx 556g with 3/8" Custom Age 625

Manley Turbo Tuff = 705g with 3/8" ARP2000 / Approx 709g with 3/8" Custom Age 625

Brian Crower Pro Series = 608g with 3/8" Custom Age 625

Carillo A Beam = 524g with 3/8" WMC

Carillo SA ?? = 569g with 3/8" WMC

Carillo H Beam = 600g with 3/8" Carr / 595g with 3/8" WMC

Carillo H Beam HD = 606g with 3/8" Carr / 601g with 3/8" WMC

Eagle ESP = 590g with 3/8" ARP2000 / * People always mention L19 bolts, but Eagle told me L19 is NOT an option on the Supra, only on domestics.

Crower I Beam = 552g with ?

Crower Titanium = 392g with ?

HKS = 594g with ?

Pauter = 680g with 3/8" ARP2000

Pauter Titanium = ? with 3/8" ARP2000

Brian Crower I Beam 495g Bolt 57g

Carillo H beams 580g

Carillo incl bolts 602g

Crower Titanium 392g

Eagle 594g

Pauters 680g

Stock Rod stripped 761g

Stock Rod with bearing 800g

Stock Wrist Pin 132g